Instagram-markkinointi
Instagram on Facebookia visuaalisempi sosiaalisen median alusta, joka kasvattaa suosiotaan jatkuvasti. Visuaalisuutensa vuoksi Instagram sopii etenkin sellaisten tuotteiden tai palveluiden markkinointiin, jotka kiinnittävät nopeasti katsojan huomion.
Painotus kuviin ja videoihin vaatii myös viestiltä terävyyttä: katsojan huomio täytyy kaapata jo yhdellä virkkeellä. Tässä olemme hyviä ja muotoilemme viestisi siten, että huomio on taattu.
Instagram on oivallinen kanava erityisesti nuoremman kohdeyleisön saavuttamiseen, sillä sitä käyttävät aktiivisesti etenkin 15-29 -vuotiaat suomalaiset. Instagram on myös kasvava alusta ja suomalaisten käyttäjien määrä lähenee kahta miljoonaa.
Instagram-markkinoinnin tuloksista on saatavilla tietoa samalla tavalla kuin Facebookissa, eli mainosten tehokkuuden ja tulosten arvioiminen on helppoa. Kattava analytiikka mahdollistaa tuloksellisen ja mahdollisimman edullisen digimarkkinoinnin.